Onze plannen

Op De Wegwijzer zijn we ambitieus en gedreven om het het beste uit onze leerlingen en ons personeel te halen. wij hebben daarom de volgende speerpunten geformuleerd. 

 

  • Zorgen dat de opbrengsten van ons onderwijs op peil blijven en/of stijgen.
  • Het ontwikkelen van de didactische vaardigheden met behulp van EDI.
  • Het versterken van het pedagogisch klimaat.
  • Het versterken van de professionele cultuur in het schoolteam.
  • De ontwikkeling van een doorgaande lijn van Pompidoe naar De Wegwijzer op het gebied van taal.
  • Het aanmerkelijk verbeteren van de kwaliteitszorg en kwaliteitscyclus.

 

Verbetering van het onderwijs
Bij het horen of lezen van het woord school geeft ieder aan dat woord een bepaalde invulling. Je kunt je afvragen: wie ‘leven’ daar en wat doen ze daar? Wat gebeurt er in de school? Een goede school is naar onze mening constant in ontwikkeling m.a.w. een lerende organisatie. Eigenlijk ben je steeds bezig met veranderingen aan te brengen in je onderwijs omdat de tijd en de maatschappij dat vraagt. Binnen het onderwijs is eigenlijk nooit iets ‘af ’ of ‘klaar’. Het is belangrijk om deze ontwikkeling goed te volgen. Daarom maken wij gebruik van de PDCA-cylus, de zogenaamde Demingcirkel.
Het op een doelgerichte wijze ontwikkelen van de school en de medewerkers veronderstelt het systematisch nemen van de volgende stappen:

  • To Plan (P) Vaststellen van de doelen van de school
  • To Do (D) De doelen in de praktijk realiseren
  • To Check (C) Controleren of de doelen in voldoende mate gerealiseerd worden
  • To Act (A) Wat goed gaat vasthouden (borgen) en verbeteringen realiseren

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Door op ‘Akkoord’ te klikken of door te gaan met gebruik van de website ga je akkoord met het gebruik van deze cookies.


Of klik hier voor meer informatie.