Ons onderwijs

Op de Wegwijzer werken we samen om adaptief onderwijs in de praktijk vorm te geven. Dit doen wij door leerlingen zelfstandig te laten werken aan geplande en zelf te plannen taken. Tijdens het zelfstandig werken heeft de leerkracht regelmatig tijd om extra (geplande) zorg en instructie te geven aan kinderen die dat nodig hebben. We sluiten daardoor zo goed mogelijk aan bij de onderwijsbehoeften van onze leerlingen.

 

Door zelfstandig werken dragen we bij dat onze leerlingen groeien naar zelfstandigheid, wat meer is dan zelfredzaamheid. Zelfstandige kinderen hebben verantwoordelijkheidsgevoel voor zichzelf en een ander. Zij zijn goede rentmeesters voor hun omgeving en staan voor een ander klaar om hulp te bieden. Ze kunnen terugkijken op hun werkwijze en leren hoe ze het de volgende keer anders of beter kunnen doen. Zo worden de leerlingen mede-eigenaar van hun eigen leerproces.

 

Op CBS De Wegwijzer wordt er gewerkt in combinatiegroepen waardoor er een omvangrijk en versnipperd instructieaanbod is, waarbij de didactische kwaliteit van de lessen onder druk staat. Daarom hebben wij er voor gekozen om de instructies van de vakken spelling, begrijpend lezen en rekenen in de combinatiegroepen zoveel mogelijk te verbinden. Waarbij gebruik wordt gemaakt van het expliciete directe instructie model. 

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Door op ‘Akkoord’ te klikken of door te gaan met gebruik van de website ga je akkoord met het gebruik van deze cookies.


Of klik hier voor meer informatie.